A hagyományőrzés, hagyományápolás, hon- és népismeret tanításának módszertani lehetőségei a köznevelésben - az élménypedagógia, drámapedagógia, kooperatív csoportmunka és a projektmódszer jegyében multimédiás használati eszközök alkalmazásával
Alapítási engedély száma: 82/305/2012
Nyilvántartási száma: D/1756/2013
A jelentkezési lap letölthető innen!
A képzés résztvevői az új nemzeti alaptantervben kiemelt területként szereplő hagyományőrzés, hagyományápolás, hon - és népismeret közvetítéséhez különböző korcsoport számára kapnak módszertani segítséget. Megismerkedhetnek az élményszerű pedagógia, drámapedagógia, kooperatív csoportmunka és a projektmódszer jegyeivel, multimédiás használati eszközök alkalmazásával.
A képzés változatos módszertani eszközök alkalmazásával, multimédiás eszközök bemutatásával épít hidat a digitális nemzedék és őseink kulturális emlékei, népünk hagyománya között.
A képzésen részt vevők egyénileg és/vagy csoportmunkában dolgozzák fel a hagyományőrzés, hagyományápolás, hon– és népismeret egy – egy kiemelt témakörét a képzésen bemutatott módszertani eszközök felhasználásával.
A továbbképzés célja:
A továbbképzés célja, hogy a résztvevők:
-
ismerjék meg a magyar nemzeti kulturális örökség, erkölcs és értékrend átadásának modern módszertani eszközökkel történő lehetőségét,
-
ismerjék meg a szülőföld hagyományainak, a hazaszeretet megerősítésének, az egészséges nemzeti identitástudat kialakításának módját iskolarendszeren belül és azon kívül is,
-
ismerjék meg a nemzeti kulturális örökségünket őrző múzeumok köznevelési rendszerben történő hasznosításának lehetőségeit,
-
váljanak képessé hagyományőrzési, hagyományápolási, hon-és népismereti profillal rendelkező muzeális intézményekkel történő együttműködésre,a múzeumi gyűjtemény anyagán alapuló foglalkozások kivitelezésére,
-
ismerjék meg nemzeti értékeink közvetítésének módszertani lehetőségeit iskolarendszeren belül és azon kívül: az élményszerű tanulás, drámapedagógia, kooperatív csoportmunka, projektmódszer valamint multimédiás használati eszközök alkalmazásával,
A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:
A képzésen résztvevő:
-
legyen képes a hagyományőrzés, hagyományápolás, hon - és népismeret közvetítésére az új nemzeti alaptanterv alapján különböző korcsoport számára,
-
ismerje a magyar nemzeti kulturális örökség, erkölcs és értékrend átadásának modern módszertani eszközökkel történő lehetőségeit,
-
ismerje a szülőföld hagyományainak, a hazaszeretet megerősítésének, az egészséges nemzeti identitástudat kialakításának módját iskolarendszeren belül és azon kívül is,
-
ismerje a nemzeti kulturális örökségünket őrző múzeumok köznevelési rendszerben történő hasznosításának lehetőségeit,
-
legyen képes hagyományőrzési, hagyományápolási, hon-és népismereti profillal rendelkező muzeális intézményekkel történő együttműködésre, a múzeumi gyűjtemény anyagán alapuló foglalkozások kivitelezésére,
-
ismerje nemzeti értékeink közvetítésének pedagógiai módszertani lehetőségeit iskolarendszeren belül és azon kívül: az élményszerű tanulást, drámapedagógiát, kooperatív csoportmunkát, projektmódszert valamint multimédiás használati eszközök alkalmazását,
A tanfolyam a következő egységekből áll:
Tanfolyami
egység
|
Az egység témája
|
1. egység
(0,5 óra)
|
Ismerkedés, bemutatkozás: Csoportszabályok megfogalmazása.A program felépítésének és követelményeinek ismertetése.
|
2. egység
(15 óra)
|
Hagyományőrzés, hagyományápolás, hon- és népismeret, mint kiemelt terület oktatása - az új nemzeti alaptanterv szerint: Mi az iskola feladata a nemzeti kultúra szellemiségének megőrzése érdekében? Milyen értéket tud átadni illetve közvetíteni az
iskola, iskolarendszeren belül és azon kívül? A földünk és környezetünk műveltségi területen belül a hon- és népismeret, mint kiemelt terület oktatása az új nemzeti alaptanterv alapján. Köznevelésben megvalósítható élményszerű egyéni és közösségi tevékenységek, programok. Hon és népismeret tanítása tanórán és tanórán kívüli. Hon- és népismeret, a hétköznapok rendje tananyag feldolgozása drámapedagógiai módszerrel. Örökségünk, hagyományaink témakör feldolgozása projektmódszerrel.
|
3. egység
(8 óra)
|
Múzeumon és annak gyűjteményén alapuló a köznevelést kiegészítő programok: Múzeumokban megvalósult projektek programok bemutatása. A múzeumok szerepe a hagyományápolás, hagyományőrzés, hon és népismeret területén.
|
4. egység
(6 óra)
|
A néphagyomány, népi kultúra hon és népismeret kutatását, felfedezését, feltárását segítő módszerek: Projektmódszer alkalmazásával egy múzeumi gyűjtemény anyagának feldolgozása. Kooperatív csoportmunkával magyar népzenei hangszerek feldolgozása. Néphagyomány, kultúra ápolása élményszerű pedagógiai módszer alkalmazásával az óvodától a középiskoláig.
|
5. egység
(0,5 óra)
|
A tanfolyam zárása: A hallott ismeretekhez kötődő tapasztalatok összegzése, megvitatása. A saját pedagógiai tevékenységből származó tapasztalatok, példák, párhuzamok megosztása, kiemelése. Tanfolyamzárás, értékelés.
|
A tanúsítvány kiadásának feltétele:
A képzésen való minimum 90%-os részvétel, egy reflexiós levél és egy záró dolgozat elkészítése.
1. Feladat: I. reflexiós levél elkészítése.
A reflexiós levél elkészítésének célja: a résztvevő összegezze a képzés során szerzett tapasztalatait, adjon számot az adott tananyag elsajátításáról. Terjedelem maximum 1 A/4 oldal.
2. Feladat: Záró dolgozat készítése
Egy 5 alkalmas (5 x 45 perc) foglalkozás tervének a részletes kidolgozása (Pl.: tanóra, szakkör, műhelyfoglalkozás, kutatás, felfedezés, múzeumlátogatás, projektmunka, filmkészítés stb.) úgy, hogy annak fókuszában nemzeti kulturális örökségünk megőrzésének tisztelete és ápolásának szellemisége álljon.
Az 5 alkalmas (5 x 45 perc) foglalkozás tartalmazza az alábbi elemeket:
-
5 alkalmas (5 x 45 perc) foglalkozás terve, választott módszertani megjelöléssel
-
multimédiás eszközök használata (Pl.: film, video, CD, hanglemez, virtuális múzeumok anyaga, internet stb.),
-
múzeum és / vagy hagyományt őrző, hagyományt ápoló hely, vagy személy/ személyek látogatásának terve
-
irodalomjegyzék
A dolgozat terjedelme maximum 5 A/4 oldal.
Az értékelés szempontjai:
A dolgozat tartalmazza az alábbi előre megadott elemeket
I.) az 5 alkalmas (5x 45 perc) foglalkozás tervét a választott módszertani megjelöléssel,
II.) a multimédiás eszközök használatát (Pl.: Film, video, CD, hanglemez, virtuális múzeumok anyaga, internet stb),
III.) a múzeum és / vagy hagyományt őrző, hagyományt ápoló hely, vagy személy/ személyek, esemény látogatásának tervét,
IV.) irodalomjegyzéket.
Minősítés: megfelelt, nem felelt meg, kiválóan megfelelt
Záró dolgozat benyújtási ideje: a tanfolyam befejezését követő 8. munkanapig.
A jelentkezés feltételei:
Egyetemi vagy főiskolai szintű, bármely szakos pedagógus végzettség, továbbá alapfokú számítógépes ismeretek. A jelentkezési lap letölthető innen!
Tájékoztatjuk, hogy a tanfolyam elvégzése után a tanúsítvány kiállítása munkakör betöltésére, tevékenység folytatására önmagában nem jogosít!
A tanfolyammal kapcsolatban bővebb felvilágosítás Ali Györgyitől kérhető az OKKER Oktatási Zrt. 06-1/270-3473-as telefonszámán, vagy e-mailen
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|